1 Mart 2011 Salı

sevilmekten kaçamazsın

"Onun kadar sessiz ama gözleriyle bu kadar geveze birini tanımamıştım."
"Vücudumdaki son su damlası da gözlerimden yaş olup akıncaya kadar ağladım"
"Bu kızın iyiliği her hücremi acıtıyor"
"Hikaye" dedi ihtiyar adam "Dinleyecek kulak olduğunda anlatılır"
"Bazı zamanlarda" diye söze girdi terzi."Değiştirmek için mücadele etmemek daha iyidir.Kabul etmenin de iyi yanları vardır.
"Tanrıya güvenmelisin.O herkesin istediğini verir.İnsan seçimlerinden memnun kalmayınca ona verilmiş olduğunu unutmayı tercih eder.
"Suçu başkalarına atmak rahatlatıcı olmalı" 
"Ne tür bir cehennemdeyim ben?"
"Kendi hayatındasın..."
"Ben rüyadayım değil mi?"
"ya uyanmışsan?"
"Sen hiç bırakmadın ki!"
"Sen nereden bilebilirsin ki bunu:Tabi ki bıraktım"
"Üstünü örttün,görmezlikten geldin, gömdün yada yok etmeye çalıştın. Ama
hiçbir duygunu, acını, nefretini, kırgınlığını, kinini, asla bırakmadın"
"peki biri senin aşık olduğun birine...aşık olsa ne hissedersin?"
"Ne güzel derim. Aşık olunacak birine aşık olmuşum"
"sevilmekten kaçamazsın" dedi kız gülerek."Sana inandırıcı gelmese bile"

"Neden bu kadar üzgünsün?"
"bilmiyorum"
Yanıma geldi. Gözlerimi bulmaya çalıştı.Görmek istemiyordum ama, yakalandım. Yumuşacıktı bakışları.Gülümsemesi gözündeydi sanki...
"Seni sevmek bu kadar zor mu?" dedi.

Benim okumaktan,konuşmaktan zevk aldığım yazar arkadaşlarım var.Biri sizinde burada benim gibi zevkle  okuduğunuz ve yazdığı kitabı ile Paris'e ödül almaya gidecek olan blok ortağım.
Bu cümleler ise Levent'in lise, benim orta yaş arkadaşım  Sevgi Saygı'nın  en  sevdiğim kitabı "Gezgin" den alıntılandılar. Böyle ayrı ayrı size çok anlamlı gelmeyebilir ama kitabın bütünlüğü içinde çok anlamlı cümleler.
Bence "Gezgin" gözden kaçmış ve hakkı yenmiş bir kitap.Kitapta bir gezginle birlikte yola çıkıyorsunuz ve yolun sonu kendi içinize varıyor.
Hele çocukluğunuzdan kırgınlıklar ve üzüntüler taşıyorsanız -kim taşımıyor ki- göz yaşlarınızı tutabilmek ne mümkün.
Sevgi'den daha çoook kitap okumak istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder