17 Şubat 2011 Perşembe

Altı çizilmiş cümleler


       Murathan Mungan'ın söyleşisi varmış geçen akşam, dinlemek isterdim ama gidemedim.Elime onunla tanıştığım ve en sevdiğim kitabı olan "Kırk Oda" yı aldım.1988 yılı basımı.Kitapta o zaman etkilenip altını çizdiğim cümleleri tekrar okudum ve bazılarını da aşağıda paylaştım.Murathan Mungan bize masallar anlatmaya devam etsin

        "Düşünüyorum.Ben zaten hep düşünüyorum.Bu yüzden hiçbir
ilişkim sürmüyor,hiçbir ilişkiyi götüremiyorum,kuramıyorum,sürekli kılamıyorum; düşünüyorum, sürekli düşünüyorum, düşünmekten yaşamaya vakit bulamıyorum.Oysa erkekler düşünen kadınları sevmezler. Bu yüzden de heykeli dikilen düşünen kadın yoktur ama, heykeli olan düşünen adam vardır."

       "Her şeyi rastlantılar belirliyor nicedir. Ucuz duyarlılıklara, günübirlik ilişkilere, mantık evliliklerine, yalancı aşklara, filmlerden, romanlardan öğrendiklerimizi yaşama gayretlerine, düzmece aşk serüvenlerine, bir mevsimlik yaz aşklarına, karanlık sokak ilişkilerine gönül düşürdük.Ayaklar altına aldık soylu yanlarımızı, erdemlerimizi, tutkularımızı, derin acılarımızı, yeteneklerimizi , kendimizi"

        "Akşamları televizyon dizilerinde başkalarının başından geçenleri
seyrederek avunuyorlar, başkalarını serüvenlerinden çöplenerek
yaşıyorlar, şarkılarda söz edilen sevgilinin eşleri olduğunu sanıyorlar"

       "Şiddetsiz yaşamak, yaşamaya karşı bir alışkanlık kazandırıyor
insanda. Çok tehlikeli bir şey bu.Yaşamayı düpedüzleştiren bir şey.Oysa
herkes "Yer sarsılıyor!" diyebileceği bir şeyler yaşamalı hayatında."

        "Küçücük yaşamlar kuruyorlar kendilerine.Televizyon dizilerini
seyrediyorlar,onların sonlarını merak ediyorlar,kendi sonlarını merak
etmiyorlar; çünkü kendi sonlarını biliyorlar. Onları hor görüyordum,
küçümsüyordum, yaşamlarında bir büyük eksiklik,bir boşluk varmış gibi
geliyordu. Bir çarpıklık görüyordum hayatlarında, oysa onlara
özeniyordum. Onalar gibi bir kocam, çocuklarım, evim-barkım olsun
istiyordum."

        "Hayatımda  bir şeyler değişsin istiyorum.Sürekli bir şeyler
değişsin.Sonra da çok korkuyorum her şey değişecek diye çok
korkuyorum"




1 yorum:

  1. ilk öykücü kahramanım....
    ve en sevdigim kitabı...

    bende de bir "40 oda"sı var :) Bi bakmalı, 22 sene kadar evvel kitabı okurken yakınlarımda kalem varmıy mıs? umarım vardı!

    YanıtlaSil